Η χρονομηχανή

φωτ: © Νίκος Τεντόμας

H Έλσα σήκωσε το κεφάλι της πάνω από τους θάμνους και κοίταξε τριγύρω αλλά το τοπίο δεν της ήταν γνώριμο. Χρησιμοποιώντας τις απεριόριστες γνώσεις της προσπάθησε να καταλάβει που την είχει στείλει η χρονομηχανή αυτή τη φορά. Είδε ένα πολύ ωραίο βικτοριανό σπίτι, άρα στην Αγγλία βρισκόμαστε, και δίπλα ένα αίθριο όπου μια κυρία που προφανώς άνηκε στην Αγγλική αριστοκρατία φωτογράφιζε έναν κύριο ο οποίος της φάνηκε γνωστός. «Θα πάω να του μιλήσω» σκέφτηκε, «»ίσως να με ξέρει και αυτός»

-Hello. My name is Elsa, I think I know you from somewhere.
-Hello. Your face is not familiar. I don’t think I know you. Do you ζείτε εδώ κοντά. Εμένα με λένε Κάρολο Δαρβίνο.
-Ααααααααα μάλιστα, τώρα κατάλαβα. Όχι εμένα δεν με ξέρετε. Πρόκειται να γίνω διάσημη τον εικοστό πρώτο αιώνα. Ώστε αυτή η κυρία έχει πάρει την διάσημη φωτογραφία σας. Κάτι μου θυμίζει και αυτή. Πώς τη λένε;
-Μα δέν ξέρεις την Julia; Είναι πολύ γνωστή εδώ άλλα είμαι σίγουρος ότι η φήμη της θα φτάσει μέχρι την εποχή σας. Κάτσε να σου πω την ιστορία της.

Μιας και είχε πάει 5 η ώρα μας σερβιρανε τσάι και ο Κάρολος άρχισε να μιλάει…

-Η Julia Margaret Cameron γεννήθηκε to 1815 στην Καλκούτα της Ινδίας από έναν αξιωματικό του Βρετανικού στρατού και μία καλλιεργημένη Γαλλίδα αριστοκράτισσα. Σπούδασε στην Αγγλία και στην Γαλλία και σε ηλικία 23 χρονών παντρεύτηκε τον πολύ μεγαλύτερό της Charles Hay Cameron. Η ενασχόληση της με την φωτογραφία άρχισε τυχαία στα 48 της, όταν η κόρη της τής έκανε δώρο μια φωτογραφική μηχανή. Έφτιαξε το στούντιο της στον κήπο της και ξεκίνησε να φωτογραφίζει συγγενεις , υπηρέτες καθώς και πολλούς από τους διάσημους φίλους της όπως εμένα και τους Alfred Lord Tennyson, Robert Browning, John Everett Millais, William Michael Rossetti ανάμεσα σε πολλούς άλλους.
Είναι η πρώτη που κανει επίτηδες φλου φωτογραφίες κάτι για το οποίο δέχεται αρκετές επικρίσεις (σ.τ.μ.:Ανάμεσα στους επικριτές της ήταν και ο Lewis Carroll η βοήθεια του οποίου ήταν ανεκτίμητη στο προηγούμενο post «Η Αθηνά στη χώρα των χρωμάτων»). Οι φωτογραφίες της είναι επηρεασμένες από την ζωγραφική των φίλων της την «αδελφότητα των Προραφαηλιτών». Φωτογραφίζει πορτραίτα, με φυσικό και δραματικό φωτισμό σε κλειστούς χώρους χωρίς ευκρίνεια αλλά με μια συγκλονιστική ατμόσφαιρα, ντύνοντας συνήθως τα μοντέλα της και σκηνοθετώντας σκηνές φανταστικές.

-Μα βέβαια και την θυμάμαι. Λοιπόν Julia άκου μια συμβουλή για το καλό σου. Μη με ρωτάς πώς το ξέρω, αλλά αν μείνεις εδώ, το 1879 θα αρρωστήσεις βαριά και θα πεθάνεις. Για αυτό σου προτείνω να πας στην Κεΰλάνη.

Εκείνη τη στιγμή τελείωσε το ταξίδι και η Έλσα επέστρεψε στο παρόν. Έτρεξε αμέσως στην βιβλιοθήκη γιατί μια αμφιβολία είχε φυτευτεί στο μυαλό της. Θυμόταν ότι η Julia αρρώστησε και πέθανε το 1879 αλλά δεν ήταν σίγουρη για το που. Τελικά είχε πεθάνει στην Κεΰλάνη. Η Έλσα στην προσπάθεια της να την σώσει την είχε οδηγήσει στο θάνατο της. Αποφάσισε να σταματήσει τα χρονοταξίδια και να ζήσει με τις τύψεις της.  Για να μετριάσει τον πόνο της ξεκίνησε να γράφει και δεν σταμάτησε ποτέ από τότε.

Extras

Στην φωτογραφία είναι η Έλσα Παντοπούλου η οποία είναι συγγραφέας. Στο συλλογικό έργο «7.30 στην οδό Μασσαλίας» περιλαμβάνονται τα πρώτα της διηγήματα που εκδίδονται.

wikipedia: Julia_Margaret_Cameron

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

w

Σύνδεση με %s